Menu

Nieuws

1 mei 2020

Zorgfactuur 2.1.4 In de App Store, met Goede vrijdag als gewone werkdag of als feestdag.

9 maart 2020

Zorgfactuur 2.1.1 In de App Store, met btw-id in de factuur en een paar kleine verbeteringen.

8 maart 2020

Like ons op Facebook!

7 maart 2020

Zorgfactuur 2.1 In de App Store, met een filter op de dienstenlijst en een nettere layout van de factuur.

1 maart 2020

Zorgfactuur 2.0 In de App Store, met functies als pdf facturen versturen vanuit de app, etc.

10 januari 2020

Zorgfactuur 1.0 In de App Store! Een tool om je dagvergoeding uit te rekenen op basis van de ORT in de zorg.

Zorgfactuur Veelgestelde vragen

Bij het aanmaken van een factuur kan ik de betaaltermijn niet instellen. Hoe kan dat? De betaaltermijn is een afspraak tussen jou en de klant. Je kan de betaaltermijn voor die klant dus invullen in de gegevens van die klant. Je hoeft die dan nooit meer aan te passen in de facturen die je aan die klant stuurt.

Er zit een fout in mijn factuur. Hoe kan ik die herstellen? Op dit moment is het nog niet mogelijk een factuur te verbeteren. De manier om een nieuwe factuur te maken is:\nVerwijder de 'foute' factuur, door die in de lijst naar links te swipen.
Maak een nieuwe factuur.

Het totaal van een dienst of factuur is een paar cent meer or minder dan de optelsom van de berekende delen of diensten. Hoe kan dat? De berekende delen die je in de app ziet, zijn afgerond op de cent. Het totaal van de dienst of factuur is de optelsom van de onafgeronde berekende delen.\nAls bijvoorbeeld de berekende delen zijn: € 10.333333, € 10.333333, dan staan die in de lijst als € 10.33 Opgeteld is dat dus € 20.66. De optelsom van beide onafgeronde delen is echter € 20.666666. En dat rondt af naar € 20.67. Om de berekening zo eerlijk mogelijk te maken wordt altijd gerekend met onafgeronde bedragen.

Bij het versturen van de factuur heb ik op Annuleren gedrukt. Wat nu? Als je bij het versturen van je factuur op Annuleren drukt, dan wordt de mail met de factuur niet vertuurd.
Als je hierna op 'Verwijder concept' drukt, dan kan je later in de facturen lijst gewoon op die factuur tikken en onderaan de pagina weer op 'Verzend' drukken.
Als je na het annuleren van de mail op 'Bewaar concept' hebt gedrukt, dan wordt de mail in de Apple Mail app onder Concepten opgeslagen. Je kan de mail dan in Apple Mail altijd nog versturen. Als dat ook niet lukt, dan kan je in de facturen lijst de factuur weggooien door 'm naar links toe te 'swipen'. Daarna kan je de factuur opnieuw aanmaken.

Naar wie wordt de factuur-mail verstuurd? De factuur-mail wordt verstuurd naar twee email adressen. Ten eerste natuurlijk naar de klant. Je hebt bij iedere klant een email adres ingevoerd. Dat adres wordt gebruikt. De factuur-mail wordt ook naar je eigen email adres gestuurd. Dit wordt gedaan zodat je de factuur zelf dan kan opslaan in een archief, of kan doorsturen naar je boekhouder.

Hoe zit dat nou precies met de pauze? Als je langer dan 5 uur aanwezig bent op je werk, ben je wettelijk verplicht een pauze van een half uur te nemen. In de Zorgfactuur app zit dat als volgt:
Stel, je werkt van 12:00 tot 18:00. Dat is precies 6 uur.
Omdat dat langer is dan 5 uur, ben je verplicht een pauze te nemen van een half uur. De Zorgfactuur app berekent dan de standaard pauze precies in het midden van de aanwezigheid: in dit geval dus van 14:45 tot 15:15. Voor de pauze werk je 2:45 uur, na de pauze werk je ook 2:45 uur: precies in het midden dus.
Als je echter niet om 14:45, maar om 15:15 een half uur met je collega's een kop thee hebt gedronken, dan kan je in de app natuurlijk de pauze verschuiven naar 15:15 (tot 15:45). Dit kan echter effect hebben op je eindbedrag, omdat die periode niet kan worden gefactureerd: Als je pauze in een periode met een tarief van 144% valt, dan levert dat een ander eindbedrag op dan wanneer je pauze in een periode met een tarief van 100% valt.

Worden er gegevens in de app onthouden? Ja, alle gegevens die je invoert en die de app berekent, worden onthouden in de app.

Worden er gegevens via het internet verstuurd? Behalve de factuur die je verstuurt worden er geen gegevens door de Zorgfactuur app verstuurd. Niet via internet, bluetooth of welke andere technologie ook. Er zitten geen trackers in de app die je gedrag volgen en doorgeven via internet.

Wat gebeurt er als de klant niet betaalt? Als je in de Zorgfactuur app de facturen bekijkt, dan zie je in de facturen-lijst bij een factuur waarvan de vervaldatum voorbij is: 'Status: Vervaldatum voorbij'. Als je dan die factuur opent, dan staat er onderaan die pagina een knop: 'Herinnering'. Die knop is rood. Als je op die knop drukt, dan wordt er een email gegenereerd, met dezelfde factuur als de originele, echter met een andere begeleidende tekst in de email, waarmee de klant wordt verzocht om de factuur zo snel mogelijk te voldoen.
De Zorgfactuur app kan natuurlijk niet controleren of de factuur betaald is. Wij hebben ook niet de mogelijkheid om een incassobureau in te schakelen.

Onderaan de email waarmee ik de factuur verstuur staat: 'Verstuurd vanaf mijn iPhone'. Kan dat weg (of anders)? Ja, dat kan. De Zorgfactuur app kan daar echter helaas niets aan doen.
1) Je kan het iedere keer aanpassen als je een mail met een factuur verstuurt, want de email kan je volledig aanpassen voordat je die verstuurt.
2) In de Instellingen van je telefoon kan je de tekst die daar komt te staan definitief aanpassen (of weghalen). Ga op je telefoon naar de Instellingen app en tik op Mail, en dan op Handtekening. Hier kan je die tekst aanpassen.

Ik merk dat de email met de factuur wordt verstuurd met als afzender mijn Apple mail account. Kan dat anders? Jazeker! In principe gebruikt Zorgfactuur het mailaccount dat je op hebt gegeven bij je Bedrijf. Echter, je telefoon kan alleen mails versturen van een account dat volledig geconfigureerd is; dus van een mail account waar je ook je mail van op die telefoon kan ontvangen. Als je mail account niet volledig is geconfigureerd, dan kiest iOS het standaard mailaccount.

Als ik mijn bankrekeningnummer invoer, wordt het veld rood. Wat betekent dat? Zorgfactuur doet een basis-check op het IBAN dat je invult. Dat betekent dat het check digit van je IBAN wordt gecontroleert. Als die check faalt, dan wordt de het tekstveld rood, om aan te geven dat dit geen correcte IBAN is. Dat is geen volledige test, maar het vangt een heel groot deel van de tiepfouten op, zodat de kans veel groter is dat je een juiste IBAN aan de klant doorgeeft. Er wordt echter geen check gedaan of het IBAN ook echt bij de naam hoort, dat doet de bank op het moment dat het geld wordt overgemaakt.

Design provided by Free Web Templates - your source for free website templates